Saturday, June 18, 2011

Sebak

Sejak dua menjak tiga menjak dan empat menjak ni, terlalu kerap aku menerima khabar tentang pemergaian seseorang untuk selamanya. Aku.... hm sebak, takut, sedey, mcm2 lahhh perasaan. walaupun orang yg aku tak penah knl, bila aku dgr dia da tada aku jd sedey. and nangis. Entah. pelik. aku yg terlalu sensitif ke mmg lumrah manusia mcm ni. korang mcm tu tak ?
.
.
.

Aku kagum melihat seseorang yg dah kehilangan org yg tersayang masih mmpu tersenyum, walaupun aku tau jauh dlm hati hanya allah yang tahu. Tapi kita manusia. hanya makhluk Allah yang hidup sementara. kita kepunyaan Allah. Allah yg jadikan kita, smpai masa Allah akan tuntut kita semula. Hmm. Aku kagum dengan seseorang yg tabah menghadapi dugaan dr Allah. Walaupun dugaan tu terlalu berat untuk ditanggung. Tp aku tau, Allah hanya akan memberi dugaan kepada orang yang mampu menghadapinya. Aku tau. aku tau. Tapi aku...
.
.
.
Cukup kuat ke kalo dugaan ni berlaku kat aku. Kalo aku dah tada sapa2 kat dunia ni, sapa nak jaga aku. sapa akan amik berat pasal aku. sapa akan paham aku. sapa akan bg segala apa yg aku nak. ni sume ayah ngn mama je bule bg kat aku. kalo dorang dah tada ? Hmm sapa bule gantikan. mungkin tada sapa :'( tapi... kalo aku yg tada ? sapa yg bule jaga mama ngn ayah aku nnti ;'(

Ya Allah, ampunilah segala dosa ku, dosa mama dan ayah ku, dosa kawan2 ku, dosa saudara mara ku, dosa umat islammu. Ya Allah, panjangkanlah umurku, umur mama dan ayah ku, umur kawan2 aku, umur saudara maraku, umur orang yg aku sayangi. Lindungi diriku dan mereka dr sebarang kecelakaan. Tenangkan hatiku. Kuatkan semangatku. Amin.

leeya azliyah, xoxo

No comments: