Sunday, August 14, 2011

Hati OH hati


Pernah tak terpikir mcm mana org yg kita benci sgt selama ni, secara tiba2 kita bule syg ?

Pernah tak terpikir mcm mana org yg kita syg sgt2 selama ini, secara tiba2 bule berubah hati dan bertambah buruk kita bule benci sgt kat dia.

Pernah tak terpikir mcm mana jantung kita dup dap dup dap bila kita tgk wajah seseorang, padahal kita tak pernah knl tak pernah jumpa pon sebelum ni

Pernah tak terpikir mcm mana kita boleh rasa sedey dengan kematian seseorang sedangkan kita tak knl pon org tu, tada pertalian darah langsung.

Pernah tak terpikir knapa kita tak suka sgt kat seseorang tu padahal org tu tak buat salah pun kat kita
pernah tak ? pernah tak ? dan pernah tak ? hihi

PERNAH TAK ??
*kalo pernah, gimme five
*kalo tak pernah, dalam masa lima saat dr sekarang korg mesti akan terpikir ;p

Pelik kan ? itu laaaah ajaib nya hati kita ni. Hati manusia. Kita takan bule predict hati kita atau hati org lain. Hanya allah je yg tau. kita sbgai manusia tolong jangan bongkak dan yakin sgt apa yg hati kita rasa skrg. contohnya :

"dia dah la tak hensem, mmg tak la aku nak suka kat dia "

"aku benci gila dia, smpai mati aku akan benci !"

berhati-hati bila berkata kata, sbb Allah maha mendengar . Allah dengar apa kita ckp dan ingat allah maha berkuasa. hari ni kita benci, esok lusa kalo allah nak buat kita syg org tu, kau akan syg org tu. Jangan bongkak bila berkata-kata, esok lusa kita yg kna. betol tak ?

jumat lepas, 12 ogos 2011, kelas aku incaj untuk program Klinik Hati. Tajuk dia ADA APA DENGAN HATI ? bukan ada apa dgn cinta tau. masa program tu ust Don daniyal, ada cakap. eh jap2, korg knl tak sapa ust Don daniyal tu ? kalo tak knl tanya pakcik google okay ? hihi. okay sambung , Ust Don ckp, kalo hati baik, baiklah tubuh badan kita, kalo buruk/busuk hati kita, buruk juga laaa seluruh tubuh badan kita. nmpk takk bertapa berkuasanya hati kita ni ? bila kita dah berniat baik dlm hati, mesti kita akan buat baik, tp kalo dr awal kita niat bnda tak baik, tak baiklahh tindakan kita. Ingat, apa pun kita buat, niat dlm hati semuanya kerana Allah .

:)

leeya azliyah, xoxo

No comments: