Wednesday, November 16, 2011

Kek warna warni


Rainbowwwwwwwwwww :)
Dr dulu mmg aku suka bnda warna warni, stripe, color2 cumel + nmpk riang ni haa. So bila aku google2 cari kek cumel, toiiiinngggg kluar la resipi kek warni warni yg kiut miut. Buat aku rasa geram je tgk, elok2 kenyang siap sendawa lagi ha, tgk kek tu trus lapaaaar. Over kan kau perot ?

Nak keluar g beli mmg tak laa, dah mlm. So tgk bahan2 nak buat pun mcm suma ada je kat dapur, trusssss keluarkan mixer, ayak tepung bagai. Gigih nak buat jugak padahal org lain sume dah tarik slimut nak tdo, kau bule trk mixer memalam ?

Dah2 sblum aku merepek, sapa yg teringin nak buat meh singget untuk resipi ni.

BAHAN-BAHANNYA :

5 biji telur
1 1/2 cawan gula (yg dah dikisar )
1 cawan marjerin
2 cawan tepung gandum
1 susu esen vanila
2 / 3 pewarna @ lebih. Ikot korg laahh :)

CARA- CARANYA :

Mula2 pukul mentega dengan gula smpai kembang
Kemudian masukkan telut sebiji demi sebiji dan pukul smpai sebati lagi
Bila dah sebati, masukkan lah tepung (diayak) dan esen vanila
Bahagkan adunan td kepada 3 bahagian (ikut berapa banyak warna korg nak) pastu letak lah pewarna tu.
Masukkan adunan satu lapis demi satu lapis (satu warna demi satu warna) pastu bakar .
Selalunya dalam 30 minit-45 minit.


HAaaaaaa, senangkan ?

Berkat kegigihan, sokongan mama dan ayah, para peminat sekalian
.
.
.
.
.
.
.
ini lahhh hasilnya
.
.
.
.
.
ini lah diaaaaaa
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ini laaaaaaaagiiii
.
.
.
.
.
.
.
lagi dan lagiii
.
.
.
.
.
.
bengang ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



TaaaAAAAdaaaAAAA ! HAHAHA

*tak jadikkan sgt corak dia. 1st time buat. maafkan jelah eh. hihi




Nak bawak g office, hehe



SELAMAT MENCUBAAAAA ! :D
&
THANK YOUU FR READING :)
leeya azliyah, xoxo

2 comments:

Nava Krishnan said...

Beautiful and lovely contrast of colors.

Leeya Azliyah said...

thank youu :)