Tuesday, January 24, 2012

Mengharap dan terus mengharap

Semua manusia ada masalah
Disebabkan aku manusia, so aku pun ada masalah
Kadang2 masalah tu bukan dr diri kita
dari org lain, tpi kita yg kna tanggung masalah tu.
Masalah jugak kan ?

aku ada masalah terlalu mengharap.
Dr kecik lagi aku suka mengharap
mengharapkan ayah belikan basikal ada gear
mengharapkan ayah belikan hp
mengharap dapat jadi juara dlm acara balapan
mengharapkan org sekeliling paham aku
banyak bnda aku mengharap
walaupun org salu cakap "jangan terlalu mengharap nnti terlalu kecewa"
Tapi aku ttp suka mengharap
Dan bila tak dapat, aku down sgt2 dan akhirnyaa.........
Menangis.

Sampai skrg sifat suka mengharap tu masih ada dlm diri aku
Cuma dah tak mcm dulu
Dulu aku mengharap tp tak bersedia untuk kecewa
sekarang aku mengharap tp bersedia untuk kecewa
tapi ttp akan menangis -___-
Haihhhh.

banyak bnda aku tgh mengharap skrg ni
Salah satunya, untuk bahagia sepanjang masa
serius, aku nak rasa perasaan gembira yg terlalu gembira.
Gembira yg tak bule digambarkan dgn kata kata.
Aku mengharap untuk menangis kerana terlalu gembira bukan terlalu kecewa.

Aku yakin Allah dengar setiap harapan aku.
dan aku mengharap Allah makbulkan.
Allah tau apa aku nak.
dan aku harap Allah makbulkan.
Aku tau Allah paham apa aku pendam
dan aku harap Allah tenangkan hati aku.

Kita sentiasa mengharapkan nak sesuatu yg jauh lebih baik
tanpa kita sedar depan mata kita adalah yg terbaik

aku kecewa. aku sedih
aku nak nangis.


gadiskuatnangis,
24 jan 2012, 1.20am

No comments: